Dag 83 - Reisverslag uit Yeroskipos, Cyprus van Nina Janssens - WaarBenJij.nu Dag 83 - Reisverslag uit Yeroskipos, Cyprus van Nina Janssens - WaarBenJij.nu

Dag 83

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 Oktober 2013 | Cyprus, Yeroskipos

Maandag 30-09-2013

We hadden besloten om eens wat dingen te gaan bezichtigen want we hebben eigenlijk helemaal nog niet zo veel gezien van Cyprus alleen het strand en de winkels haha. Dus hebben ook niet te lang uitgeslapen.

Nou we gingen dus vandaag voor het eerst naar Petra Tou Romiou. Petra Tou Romiou betekendt De rots van Aphrodite (Grieks: Πέτρα του Ρωμιού, Petra tou Romiou) (Rots van de Romeinen) is een rots aan de kust van Cyprus, dicht bij de plaats Paphos. Volgens legenden zou Aphrodite, de godin van de schoonheid, bij deze rots uit de golven van de zee zijn geboren. Cyprioten noemen hun eiland om deze reden vaak het eiland van Aphrodite.

Dussssss daar zijn we naartoe geweest en hebben we heel erg veel foto’s gemaakt. We hebben daar ook nog 1,5 uur op het strand gelegen en toen hebben we de bus weer gepakt richting ons appartement maar zijn we eerst in Kouklia uitgestapt dat is een klein dorpje vlak bij Paphos. Eigenlijk kwamen we daar altijd langs met de bus als we naar het Resort gingen maar we hebben het eigenlijk nooit echt bezocht. Maar daar was niet zo heel erg veel aan, was niet veel te beleven.
Toen weer met de bus terug naar ons appartement en gingen we ons al lekker douche en klaarmaken want we hadden met Laura en Maartje afgesproken. Dit was de laatste avond die we met hun hier in Cyprus hadden want die gaan woensdag naar huis.

Dus zijn we eerst naar het appartement van Laura en Maartje gegaan, hebben nog at spulletjes van hun gekregen waar ze niks meer mee deden. En toen zijn we samen uiteten geweest met zijn 4e bij Fat Mama’s. Weer lekkere grote garnalen gehad met knoflooksaus mmmmmm heerlijk. En ondertussen dat je dar het eten wat werden er ook kleine shows gegeven, niet dat dat zo leuk was maar het ging om het idee haha.

Toen eenmaal klaar met eten zijn we nog in Paphos bij een Engelse Pub wat gaan drinken waar live muziek was. Dat was een man die deed gitaar spelen en zingen en die was ook echt super goed! En wat zijn Engelse mensen toch leuk. Die maken plezier met iedereen. Alleen op een begeven moment zeg ik tegen Laura kom we gaan klappen kijken als iedereen mee gaat doen. Nou wij dus beginnen met klappen en niemand deed mee. Ging ik eens staan en me handen heel hoog in de lucht en het klappen en nog steeds niet he hahaha. NOUJA en wij maar door gaan iedereen keek ons aan en de zanger bedankte ons al dat we zo enthousiast deden maar helemaal niemand deed mee…. Alleen Maartje hahahaha. En toen keken we op de tijd en moesten we er snel vandoor want we moesten de bus halen. SUPER snel afscheid van Laura en Maartje genomen wat ik niet zo leuk vond en toen dus naar huis.